Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοεμβρίου 21, 2016

Φήμη και Πελατεία μιας περιοχής: γιατί πρέπει να διαφυλάττουμε ένα κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο σε τοπική κλίμακα

Εικόνα
Θεόδωρος Κουτρούκης Μια γνωστή έννοια από τη λογιστική επιστήμη είναι η υπεραξία ενός οργανισμού (Goodwill), που υπολογίζεται από τη διαφορά που παρατηρείται μεταξύ του κόστους εξαγοράς και της λογιστικής αξίας της. Η υπεραξία αυτή πολλές φορές αναφέρεται στη φήμη και πελατεία. Ο λεγόμενος « αέρας » μίας επιχείρησης αναφέρεται στην επιπρόσθετη αξία ενός οργανισμού λόγω της καλής φήμης, της πελατείας, του brandname ή της θέσης του και, κατ΄ επέκταση, το χρηματικό αντίτιμο που αναλογεί σε αυτήν. Η φήμη και πελατεία είναι ένα σημαντικό μέγεθος και για έναν αυτοδιοικητικό οργανισμό. Πέραν της επένδυσης σε πάγια στοιχεία, ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια θα πρέπει να σωρεύει προστιθέμενη αξία στο περιουσιακό στοιχείο της (καλής) φήμης και πελατείας. Το στοιχείο της υπεραξίας αυτού του τύπου, μπορεί να δημιουργήσει σε μια περιοχή εισροή κεφαλαίων και πόρων καθώς και καταναλωτικών δαπανών,   και κατ’ επέκταση να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, πρόσθετο τζίρο στις επιχειρή